امروز جمعه 27 مهر 1403
سال جهش تولید با مشارکت مردم

دیدار سرپرست شهرداری با امام جمعه اشکذر

دیدار سرپرست شهرداری با امام جمعه اشکذر

به گزارش روابط عمومی شهرداری اشکذر، سرپرست شهرداری اشکذر به همراه جمعی از کارشناسان واحدهای مختلف شهرداری با حضور در دفتر امام جمعه اشکذر با حجت الاسلام و المسلمین صانعی امام جمعه دیدار و گفتگو کرد.


سرپرست شهرداری اشکذر در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین ابوذر صانعی به عنوان امام جمعه اشکذر، از زحمات بیش از سه دهه حجت الاسلام و المسلمین طالبیان امام جمعه سابق تقدیر و تشکر نمود.


حسین فتوحی به ارائه گزارش عملکردی از پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرداری پرداخت و گفت: طرح اولیه پروژه ساماندهی مصلی نماز جمعه اشکذر با برگزاری جلسات متعدد با مشاورین طرح تهیه و آماده شده است.


وی افزود: بخشی از طرح در فاز اول در سال گذشته توسط شهرداری نیز اجرا شده که در کلیات طرح ساماندهی محوطه، احداث پارکینگ و فضای سبز در مساحت 13 هکتاری کل پروژه برای مصلی دیده شده است.


سرپرست شهرداری اشکذر به بازدید مشترک صورت گرفته در سال گذشته توسط فرمانداری، شهرداری ، شورای اسلامی شهر، دفتر امام جمعه و شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: در بازدید صورت گرفته تعهداتی جهت تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده که هنوز اجرایی نشده و پیگیری و همت ویژه جنابعالی در جهت تحقق مصوبات را می طلبد.


فتوحی به موقعیت مکانی شهر اشکذر و اینکه اکثر پروژه های عمرانی شهرداری از جمله ایستگاه راه آهن، پارک بزرگ شهر، بلوار دانشگاه ، کمربندی شهر اشکذر، بلوار شهید سلیمانی، جاده سنتو و... در ورودی های به مرکز شهرستان قرار دارد گفت: با توجه به اینکه قانون توزیع استانی ارزش افزوده مبنای آن بر حسب جمعیت می باشد و  گستردگی حوزه خدمات شهری اشکذر این ارزش افزوده جوابگوی اجرای پروژه عمرانی ذکر شده و سایر پروژه های سطح شهر نیست.


وی ادامه داد: شهرستان اشکذر در حوزه صنعت جایگاه ویژه ای را در استان دارد و ضرورت دارد تا مسئولیت های اجتماعی صنایع شهرستان هدفمند و مطابق با نیاز مناطق مختلف شهرستان و پروژه های عمرانی اولویت بندی شود.


سرپرست شهرداری اشکذر در پایان از اعلام آمادگی برای بازدید امام جمعه از پروژه های عمرانی این شهرداری ، تشکیل میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهر و دیدار مستمر با خانواده شهدا خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همراهی و حمایت امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهر، شهرداری در انجام وظایف قانونی خود و خدمت به مردم موفق باشد.


امام جمعه اشکذر در این دیدار گفت: رضایتمندی، خدمت شایسته به مردم و تکریم ارباب رجوع باید به عنوان سه اصل مهم در شهرداری به عنوان نهادی با تعداد ارباب رجوع بالا که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می دهد مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام و المسلمین صانعی به درخواست های متعدد مردم در خصوص وضعیت نامناسب محوطه مصلی نماز جمعه اشکذر اشاره و افزود: وضعیت فعلی مصلی نماز جمعه به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، سیاسی و عبادی در شان مردم شهر نیست و انتظار می رود با پیگیری تعهدات در این زمینه طرح به طور کامل اجرایی گردد تا مردم از خدمات این مرکز فرهنگی منتفع شوند.


وی به جایگاه ویژه شهرستان اشکذر در حوزه صنعت اشاره و عنوان کرد: توسعه صنعتی در کنار مزایایی که داشته، معضلات خاص خود را از جمله موضوعات مرتبط با آلایندگی و مهاجرت برای شهرستان به دنبال داشته است.


امام جمعه اشکذر با بیان اینکه توسعه صنعتی و توسعه فرهنگی به عنوان دو محوز موازی هم باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: برنامه ریزی امروز شهرستان باید به سمت و سویی باشد که تقویت و ایجاد مراکز  فرهنگی از جمله دانشگاه ها و آموزش و پرورش و هم چنین ایجاد فرهنگسرا در دستور کار باشد تا خلا سال های گذشته در حوزه فرهنگی جبران شود.


حجت الاسلام و المسلمین صانعی به مسئولیت اجتماعی صنایع شهرستان اشاره و گفت: دو موضوع باید در بحث مسئولیت اجتماعی صنایع شهرستان با جدیت دنبال شود اول مشخص شدن درصد سهم شهرستان از محل مسئولیت اجتماعی صنایع و دوم اینکه سهم مسئولیت اجتماعی صنایع به جای استفاده در امور جاری و جزئی در امور عام المنفعه که نفع آن کل مردم شهرستان را شامل می شود هزینه گردد.


امام جمعه اشکذر در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری ادارات شهرستان بتوانیم گام های موثری در راستای تحقق چشم انداز شهرستان در حوزه های مختلف برداریم.
 

تاریخ : 23 خرداد 1403
شماره تماس :
03532722224
ایمیل :
info@ashkezar.com